Jak nie fotografować bielizny?

Fotografia bielizny nie jest wcale prosta. To oczywiście bardzo wdzięczny temat dla fotografa, ale jest wiele potencjalnych zagrożeń, które mogą powodować poważne błędy. Bielizna damska na zdjęciach do katalogów czy na potrzeby reklamy powinna być główną bohaterką danej fotografii, a często produkt nie jest tak pokazany, by zachęcić do zakupu danego modelu. Oto kilka często popełnianych przez fotografów błędów.

Nadmierne epatowanie erotyzmem. O ile nie mamy do zaprezentowania stricte erotycznej bielizny, zrezygnujmy z nadmiernie seksi sesji. Modelka powinna mieć ładne ciało, ale jednak być w miarę neutralna tak by wyeksponowany był przede wszystkim produkt. Jeśli zdecydujemy się na jakiś erotyczny „pazur”, np. stylizację na dominę, zróbmy to w obrębie jak najmniejszej liczby elementów. Po prostu subtelnie, ponieważ inaczej narażamy się na śmieszność i nie osiągniemy efektu zainteresowania produktem, o jaki nam chodziło.

Przesada z Photoshopem. Częstym błędem jest nadmierne wygładzanie modelek przy obróbce zdjęcia. Owszem, modelka prezentująca bieliznę musi mieć perfekcyjną figurę, proporcjonalną, nawet jeśli prezentuje modele XXL. Jednak nadmierne wygładzanie wszelkich niedoskonałości powoduje, że uzyskujemy nienaturalny, plastikowy wygląd, który nie będzie wiarygodny w kontekście produktu.

Modelka za wszelką cenę. Czasem warto zrezygnować z modelki, niż zrobić zdjęcie nieodpowiedniej dziewczynie lub w złej stylizacji. Ponadto jest grupa klientek, które nie czują się zbyt pewnie i nieskazitelna modelka, zamiast zachęcić do zakupu, produktu jest dla niech sygnałem „to nie jest produkt dla mnie”. Chociaż bielizna dobrze prezentuje się na modelce, to czasem warto rozważyć pokazanie samego produktu na neutralnym tle (które może być też atrakcyjne, np. łąka stokrotek).

Temat sesji dobrany nieodpowiednio do przeznaczenia bielizny. To częsty błąd często połączony z pierwszym omówionym błędem. Często fotografowie zamykają się w schemacie-jak bielizna, ma być seksi. Tymczasem bielizna sportowa, bielizna specjalistyczna, np. ciążowa czy dla mam karmiących prezentowana w takim ujęciu wygląda po prostu groteskowo i źle wpływa na całą kampanię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *