Obiektyw Canon 24-105

Jak sprawdzić obiektyw przed zakupem?

Choć zakup nowego obiektywu stanowi zwykle powód do radości, wybór wadliwego egzemplarza może skutecznie nas jej pozbawić – zwłaszcza, jeśli był wcześniej używany i nie jesteśmy w stanie go zwrócić. Podpowiadamy, na co warto skierować naszą uwagę podczas kupna obiektywu.

 

Kupujemy nowy obiektyw

Wiele osób niezwiązanych na co dzień z branżą mogłoby sądzić, iż zakup nowego obiektywu w specjalistycznym sklepie fotograficznym nie wiąże się z jakimkolwiek ryzykiem niezadowolenia z dokonanej transakcji. Otóż cały problem tkwi w tym, iż egzemplarze tego samego modelu bardzo często do pewnego stopnia różnią się między sobą. Co więcej, problem ten nie dotyczy tylko i wyłącznie produktów z najniższej półki cenowej, oferowanych przez mniej znanych producentów.

 

W rzadkich przypadkach niewielkie różnice w wykonaniu obiektywów jesteśmy bowiem w stanie zaobserwować w droższych modelach, takich jak choćby Canon 24-105. Sprowadzają się one jednak głównie do subtelnych rozbieżności w ostrości generowanych przez nie obrazów. Kupując obiektyw w sklepie stacjonarnym, warto więc przetestować kilka egzemplarzy i wybrać najlepszy z nich.

 

W przypadku tańszych modeli należy obowiązkowo zwrócić uwagę na potencjalną obecność problemów z działaniem autofocusa. Błędnie określany przez obiektyw punkt ostrości (znajdujący się tuż za lub tuż przed fotografowanym obiektem) to wada, jaką do pewnego stopnia można skorygować w ustawieniach niektórych aparatów, jednak z pewnością warto wybrać egzemplarz jej pozbawiony.

 

Kupujemy obiektyw używany

Zakup obiektywu używanego wiąże się ze zdecydowanie większym ryzykiem „wpadki”. Na początku należy podkreślić, iż nie polecamy kupowania sprzętu fotograficznego przez Internet, bez możliwości jego wcześniejszego obejrzenia i sprawdzenia – szczególnie w przypadku droższych modeli, choćby popularnych L-ek – Canon 24-105 czy 100-400 to tylko dwa z wielu przykładów produktów, których ceny często sięgają kilku tysięcy złotych.

 

Na co powinniśmy zwrócić uwagę? Otóż przede wszystkim warto ocenić stan optyki obiektywu (sprawdzić, czy nie ma rys lub ubytków, zwłaszcza na wewnętrznej soczewce), a także jego elementów mechanicznych (szybkość i celność autofocusa, działanie stabilizacji).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *